Este biblic botezul pe baza legământului?

Argumentul pe baza căruia copiii mici sunt botezați este acesta – la fel cum toți copiii evreilor erau circumciși la fel toți copiii creștinilor trebuie botezați.

În cazul legământului avraamic – toți descendeții fizici ai lui Avraam aveau parte de promisiunile legământului. Însă în Noul Testament copiii lui Avraam sunt doar cei care au credință nu și copiii celor care au credință.

Confuzia se naște din faptul că nu se înțelege un dublu aspect al legământului lui Avraam: există descedenți fizici (naturali) și există descendenți spirituali. Promisiunile fizice se aplică doar copiilor fizici, iar promisiunile spirituale se aplică doar copiilor spirituali.

Greșeala se face când se iau promisiuni fizice (selectate și acestea) și sunt aplicate descendenților spirituali – adică credincioșilor. Așadar, se confundă cele două linii de descendență.

Pentru a lămuri suplimentar această greșeală voi face câteva observații:

  • Scriptura nu ne pune să ne cercetăm dacă suntem copii de credincioși ci dacă noi înșine avem credință.
  • Nicăieri în Noul Testament nu găsim că copiii credincioșilor ar fi fiii lui Avraam doar pentru că sunt copii de credincioși.
  • Dacă logica aceasta ar fi corectă atunci la fel cum un copil de evreu este evreu, la fel un copil de creștin este creștin! Cât de falsă este o asemenea idee.
  • Promisiunile spirituale în Noul Testament sunt făcute credincioșilor însă botezul copiilor ne împinge să le atribuim și celor ce nu le pot crede.
  • Credincioșii nu cred că, în mod automat, toți copiii lor moștenesc toate promisiunile legământului, la fel cum moșteneau copiii evreilor.
  • Binecuvântările fizice ale legământului veneau prin descendență fizică însă
    harul nu vine prin descendență fizică ci prin naștere din nou.
  • Toți copiii evreilor aveau parte de moștenire, însă nu toți copiii credincioșilor au parte de moștenirea cerească decât dacă ajung să fie credincioși adevărați.
  • Toți robii din casele evreilor trebuiau circumciși, dar oare la fel erau obligați să fie botezați slujitorii din casele creștinilor.
  • Deodată ce toți israeliții erau israeliți prin legământ, de ce să nu fim gata să spunem că toți copiii credincioșilor sunt credincioși?
  • Copiii de credincioși (asigurați că sunt în legământ) cad sub aceeași acuzație a lui Ioan Botezătorul: Matei 3:9 „Şi să nu credeţi că puteţi zice în voi înşivă: ‘Avem ca tată pe Avraam!’ „
  • Promisiunile Noului Legământ sunt făcute poporului lui Dumnezeu, nu poporului și copiilor lor ca în Vechiul Legământ. Tăcerea cu privire la copii este lămuritoare.
Acest articol a fost publicat în botez. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Este biblic botezul pe baza legământului?

  1. molnar sandor zice:

    Nu vreau deloc sa intru in polemica cu tine Andrei, dar ai omis cateva versete importante pe acesata tema si de acea ai ajuns la concluzi gresite. Ma gandesc la versete cum ar fii Fapte 2:39 Căci făgăduinţa aceasta este pentru voi, pentru copiii voştri şi pentru toţi cei ce sunt departe acum, în oricât de mare număr îi va chema Domnul Dumnezeul nostru. Sau Rom 9:6 …nu toţi cei ce se coboară din Israel sunt Israel; Rom 2:28-29 Iudeu nu este acela care se arată pe din afară că este iudeu; şi tăiere împrejur nu este aceea care este pe din afară, în carne. Ci iudeu este acela care este iudeu înăuntru; şi tăiere împrejur este aceea a inimii, în duh, nu în slovă;

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s