Ioan 3:16

Două dintre cele mai universaliste și iubite texte ale Bibliei „Fiindcă atât de mult a iubit Dumnezeu lumea” și „Dumnezeu nu dorește moartea păcătosului” pot foarte ușor să fie folosite abuziv pentru a promova o Evanghelie falsă transformându-i pe promotori în mici eretici. 

Nu folosesc cuvinte prea mari. Motivul se află în faptul că, de obicei, multe grupuri evanghelice au lăsat pe dinafară, probabil inconștient, o parte importantă din ambele texte. A fost lăsată pe dinafară condiția mântuirii: credința și pocăința. 

I. 

De exemplu primul pasaj (Ioan 3:16) nu spune că Dumnezeu doar iubește omul și L-a dat pe Fiul Său. Deși acestea sunt două afirmații ale pasajului o asemenea Evanghelie ar fi incompletă și falsă. Textul continuă și afirmă că Hristos a murit cu un scop. 

O dragoste divină izolată de credință nu este dragostea lui Dumnezeu. Dragostea Lui cere credință – dependență totală de El, abandon în brațele Lui, renunțare – lepădare de sine, îmbrățișare și îngenunchere în fața lui Hristos. 

Aici multe grupuri spun că avem o declarație clară a morții lui Hristos pentru „oricine” însă pasajul nu spune acest lucru ci afirmă că Dumnezeu L-a dat pe Isus „pentru ca oricine crede”. Expresiile „oricine” și „oricine crede” sunt diferite în mod esențial. 

Așadar avem o eroare dublă: 1. Nu se menționează de obicei scopul morții lui Hristos și 2. Se afirmă că moartea lui Hristos este pentru „oricine” deși textul spune „oricine crede” acest „oricine” având atașată o calificare – adică credința.

Revenind – dragostea lui Dumnezeu pentru lume nu se arată prin faptul că l-a dat pe Fiul pentru oricine din lume! Textul nu spune așa ceva! Textul afirmă că dragostea pentru lume poartă cu ea 1. O jertfă de ispășire și 2. O condiție (credința) – condiție care împarte lumea în două. 

Dragostea pentru lume, interesant, mânuiește doar pe unii din lume: pe cei cred. 

Asemenea – Isus a murit nu „ca toți să aibă viața veșnică” (asta nu este Evanghelie) ci ca „oricine crede să aibă viață veșnică”. 

II. 

Dumnezeu nu dorește moartea păcătosului! Ce bine sună în urechile noastre acest verset rupt din context, nu-i așa? 

Prin aceasta se încearcă a se sugera că dorința lui Dumnezeu este necondiționată dar acest lucru nu este adevărat. Pasajul arată că dorința lui Dumnezeu pentru viața păcătosului include o condiție: întoarcerea acestuia la Dumnezeu. Dacă condiția nu este îndeplinită Dumnezeu a hotărât, însemnând că El asta dorește, ca omul să piară în păcatele sale. 

 “Doresc Eu moartea păcătosului – zice Domnul Dumnezeu. Nu doresc Eu mai degrabă ca el să se întoarcă de pe căile lui și să trăiască?” Ezechiel 18:23

Cineva va spune că Dumnezeu vrea viața tuturor însă continui să vă ară că textul nu spune că vrea viața tuturor ci a celor care se întorc de la păcat la Dumnezeu. Aceasta este Evanghelia completă. 

Dacă cineva predică dragostea lui Dumnezeu pentru păcătoși fără condiția pocăinței și a credinței dă o speranță falsă păcătoșilor. 
Dacă însă arătăm că dorința lui Dumnezeu este ca păcătosul să se pocăiască ca să aibă viață prin jertfa Lui atunci predicăm o Evanghelie completă.

Acest articol a fost publicat în Fără categorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s