Perfecțiunea lucrării de mântuire 

Ioan 6:44 „Nimeni nu poate veni la Mine dacă nu-l atrage Tatăl, care M-a trimis; şi Eu îl voi învia în ziua de apoi. ”
Ioan 6:65 „Şi a adăugat: „Tocmai de aceea v-am spus că nimeni nu poate să vină la Mine dacă nu i-a fost dat de Tatăl Meu.” ”

Avem trei expresii care trebuie lămurite de la început:

(a) Expresia „a veni la Mine” înseamnă a crede în Hristos

(b) Expresia „atrage Tatăl” este lucrarea lăuntrică a Tatălui în convingerea păcatosului ca să meargă la Hristos.

(c) Expresia „îl voi învia în ziua de apoi” descrie ultima fază a procesului descris mai sus. 

Isus spune clar că există o legătură perfectă între: 1. atragerea Tatălui (Harul eficace); 2. Venirea la Fiul (credința) și 3. Învierea în ziua de apoi (glorificarea). Toți cei atrași vin la Fiul și vor fi înviați în ziua de apoi. 

Totuși ….

Sunt unii care spun că: poți fi atras de Tatăl dar să nu ajungi la Fiul pentru că intervine respingerea din partea voințe tale libere. 

Oare asta spune Hristos?

1. Nimeni nu poate veni la Fiul prin el însuși. Toți pelagienii care cred în voința liberă (lipsită de harul lui Dumnezeu) trebuie să-L asculte bine pe Hristos. Nimeni, nici un om, nu poate să creadă în Hristos sau să creadă în Hristos. Credința este darul lui Hristos, nu doar puterea de a crede (care este, de fapt, același lucru). 
2. A fi „atras de Tatăl” înseamnă a fi atras de Tatăl la Fiul. Nu este o simplă atragere, ca și cum ai scoate o carte din setul de cărți, ci este o atragere cu un final atașat: atras LA FIUL. Așadar, toți cei atrași sunt atrași la Fiul. Nu este o încercare de a fi atrași la Fiul, ci o atragere reală cu un final sigur.

3. A fi „atras” la Fiul și a fi „dat” Fiului este același lucru, așa cum se poate observa clar în cele două versete. Așadar, oricine este atras (la Fiul) este și dat Fiului. 

Cum poate fi cineva atras la Fiul și dat Fiului și totuși să nu fie atras la Fiul și dat Fiului (pentru că nu vrea) deodată ce Hristos nu lasă excepții? Rezultă că doar cei care ajung la Fiul sunt (a) atrași la El și (2) dăruiți de Tatăl Lui.

Hristos nu spune că această atragere/dăruire este (1) o încercare sau (2) o atragere/dăruire oficială/pe foaie sau o promisiune făcută lui Hristos dar care poate să nu fie împlinită de Dumnezeu pentru că omul nu vrea să fie atras.

4. Hristos nu lasă nicăieri varianta că ar exista un om atras de Tatăl dar care nu ajunge la Fiul, din vreun oarecare motiv (cu precădere din motiv că nu vrea – de parcă ar fi vreunul care vrea). 

Pentru că în atâtea teologii există posibilitatea ca să există un scurtcircuit de la Tatăl la Hristos mă aștept ca Hristos să fi precizat pe undeva că lucrarea nu este infailibilă, ci rezistibilă, că există milioane de oameni atrași și dați Fiului dar care acum sunt în iad și alte câteva zeci de milioane care vor fi atrași dar vor sfârși în iad datorită voinței lor libere. Dar nu ni se spune nimic despre asta. 

5. Hristos spune că cel atras de Tatăl va fi înviat de Hristos în ziua de apoi. Dacă există posibilitatea de (1) a fi atras dar (2) să nu ajungi totuși la Fiul pentru că respingi atragerea înseamnă că (3) nu vei fi înviat în ziua de apoi. Dar asta Îl contrazice pe Hristos care nu face o legătură între punctul 1, 2 și 3 ci doar între punctele 1 și 3 – cei atrași sunt cei înviați. Niciunul în plus sau în minus. 

6. Când evreii resping învățătura lui Hristos, Domnul nu spune: hei, nu aveți nici o scuză că veți rămâne nemântuiți deoarece Tatăl Meu v-a atras la Mine dar voi ați respins atragerea; ba mai mult, Tatăl v-a dat mie ca un dar minunat dar eu nu-mi pot primi darul din cauza voastră. Nici vorbă de așa ceva!

Hristos, în fața lepădării unor ucenici cu numele, le reamintește că nu cred în El deoarece nu au fost atrași de Tatăl și nici nu sunt darul lui Dumnezeu Tatăl pentru Fiul. 

7. Termenul „atras” este același folosit pentru tragerea mrejii cu pești. Desigur, nu au mâncat toți peștii trași dar verbul înseamnă o atragerea cu un final stabilit de cel care trage. Peștele nu are puterea de a se împotrivi celui care trage mreaja. Cel care trage mreaja este suveran peste toți peștii din mreajă. Tragerea mrejii are un final sigur – toți peștii vor ajunge în posesia celui care trage.

8. Aparițiile termenului arată o atragere cu efectul dorit. Sabia e trasă din teacă, mreaja este trasă din mare, ucenicii sunt târâți în piață. Dacă cineva nu este în stare să târâie sau să tragă ceva este datorită neputinței sale (fiind limitat de natura sa) dar nu același lucru se poate spune despre Dumnezeu. El atrage eficient.

Mântuirea este sigură datorită atragerii Tatălui, pentru această atragere produce credința noastră și pentru că toți cei care cred în Fiul au promisiunea de a fi înviați de Fiul în ziua de apoi.

Anunțuri
Acest articol a fost publicat în doctrinele harului. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la Perfecțiunea lucrării de mântuire 

  1. Pingback: Perfecțiunea lucrării de mântuire. – Cetatea de scapare.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s