Nu există altceva decât dublă predestinare

Sunt unii care sunt de acord că Dumnezeu i-a ales pe unii la mântuire după buna plăcere a voii Sale dar neagă cu vehemență că Dumnezeu ar fi predestinat pe alții la iad.

Ei neagă acest lucru pentru că sunt speriați de expresia – predestinați la iad. Pentru acest motiv eu sunt de acord să folosim expresia – i-a trecut cu vederea – pentru a descrie hotărârea lui Dumnezeu cu privire la cei ce nu sunt aleși.

Prin câteva întrebări vom observa împreună că și această expresie duce la aceeași doctrină a predestinării la iad și că folosirea expresiei – trecut cu vederea – este bună și are doar rolul de a arăta că predestinarea la iad este asimetrică în relație cu predestinarea la rai – dar nicidecum că nu ar implica voia lui Dumnezeu suverană.

1. Sunt toți oamenii aleși la mântuire?

Răspuns: Nu!

2. Ce a făcut Dumnezeu cu cei pe care nu i-a ales?

Răsuns: i-a trecut cu vederea (atenție – nu am zis că i-a predestinat la iad).

3. Dumnezeu i-a trecut cu vederea fiindcă a voit sau fără să fi voit?

Răspuns: i-a trecut cu vederea pentru că a VRUT să o facă deoarece El nu putea fi obligat de nimeni să facă acest lucru.

4. Dacă Dumnezeu i-a trecut cu vederea fiindcă a vrut implică acest lucru voința Lui sau nu?

Răspuns: desigur că Dumnezeu i-a trecut cu vederea pentru că așa a hotărât

5. Care este așadar diferența dintre a hotărâ să îi treacă cu vederea sau a-i predestina să-i treacă cu vederea?

Răspuns: nu este nici o diferență.

Acest articol a fost publicat în doctrinele harului. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.