Isaia 53:10-12

I. Realizarea ispășirii

Isaia 53:10 „Domnul a găsit cu cale să-L zdrobească prin suferinţă… Dar, după ce Îşi va da viaţa ca jertfă pentru păcat, va vedea o sămânţă de urmaşi, va trăi multe zile şi lucrarea Domnului va propăşi în mâinile Lui.”

În primul rând, Tatăl a inițiat lucrarea mântuirii. El nu era furios pe om dorind să-L distrugă dar apoi a fost calmat de Fiul prin jertfa Lui. Tatăl este Autorul mântuirii și a lucrării ispășitoare.

În al doilea rând, Tatăl este Cel care a săvârșit ispășirea. El L-a zdrobit pe Domnul Isus prin suferință. Suferința cea mai mare a Domnului Isus a fost cea produsă de zdrobirea provocată de Tatăl Lui când a pus pedeapsa păcatelor asupra lui Hristos.

În al treilea rând,  într-un mod cu totul fascinant acest pasaj îmbină rolul Tatălui în ispășire cu rolul Fiului. Între Tatăl și Fiul a existat o coeziune perfectă în ce privește scopul, extensia, maniera și rezultatele ispășirii.

În al patrulea rând, ispășirea este legată de rezultatele ei. Domnul Isus a murit având în minte niște efecte precise ale ispășirii. Domnul Isus va vedea o sămânță de urmași. Lucrarea Domnului cu această sămânță va propăși. Așadar, jertfa este eficientă.

În al cincilea rând, aici ni se descrie și extensia ispășirii. El a murit ca să vadă o sămânță de urmași. El a știut nu doar pentru ce moare (efecte și beneficii), ci și pentru cine moare. El nu a murit pentru toți, fără excepție, ci pentru o sămânță de urmași.

II. Aplicarea ispășirii

Isaia 53:11 „„Va vedea rodul muncii sufletului Lui şi Se va înviora. Prin cunoştinţa Lui, Robul Meu cel neprihănit va pune pe mulţi oameni într-o stare după voia lui Dumnezeu şi va lua asupra Lui povara nelegiuirilor lor.”

Extensia ispășirii. Domnul Isus nu a murit la întâmplare. El va vedea rodul întreg al muncii sufletului Său. Sufletul Său a fost într-o grea muncă atunci când a făcut lucrarea mântuirii. După suferința Lui El se va înviora pentru că va vedea efectele precise și totale ale jertfei Sale. El nu se va bucura de o parte din efectele jertfei Sale, ci de toate.

Efectele ispășirii. Al doilea efect al lucrării Sale este legat de ceea ce va face în cei pentru care a murit. Textul nu ne lasă de înțeles că aceste rezultate ale jertfei Sale ar fi aplicate doar unei anumite părți care îndeplinește anumite condiții, ci tuturor. Pe baza jertfei Sale El va pune pe mulţi oameni într-o stare după voia lui Dumnezeu şi va lua asupra Lui povara nelegiuirilor lor

III. Înălțarea lui Hristos

Isaia 53:12 „De aceea Îi voi da partea Lui la un loc cu cei mari şi va împărţi prada cu cei puternici, pentru că S-a dat pe Sine Însuşi la moarte şi a fost pus în numărul celor fărădelege, pentru că a purtat păcatele multora şi S-a rugat pentru cei vinovaţi.””

Acest verset descrie ce urmează în Hristos după lucrarea Sa. El va fi înălțat într-o poziție glorioasă pentru că Dumnezeu Îi va da partea Lui la un loc cu cei mari şi va împărţi prada cu cei puternici. Este o exprimare figurativă prin care se arată înălțarea Lui ca Domnitor.

Textul arată că această stare de înălțare suverană îi este dată pentru că a făcut lucrarea ispășirii. Autorul profită și detaliază încă o dată în culori deosebit de frumoase cea mai mare lucrare din univers.

Voluntarietatea ispășirii. Domnul Isus S-a dat pe Sine Însuşi la moarte. El nu a fost o victimă, nu a fost abuzat de Tatăl Lui ca un copil abuzat de părinții Lui și nici nu a fost o victimă a coaliției dintre evrei și neamuri.

Asumarea ispășirii. Domnul a acceptat și a fost pus în numărul celor fărădelege dar acest lucru a fost mai mult simbolic ca importanță teologică pentru a confirma că a fost făcut păcat pentru noi și blestem de către Dumnezeu. A fost privit ca un răufăcător pentru că a purtat păcatele noastre.

Perfecțiunea ispășirii. Există două aspecte ale ispășirii care fac lucrarea desăvârșită: a purtat păcatele multora şi S-a rugat pentru cei vinovaţi. Moartea și mijlocirea Domnului Isus sunt legate și oferite acelorași oameni. Pentru toți cei pentru care a murit Domnul a și mijlocit. Este imposibil ca Tatăl să nu-L asculte și deodată ce doar unii sunt mântuiți înseamnă că doar pentru unii se roagă.

Acest articol a fost publicat în Fără categorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s