Un botez complet biblic

Aici nu discut diverse diferențe care există între botezuri făcute de diferite grupuri de creștini, ci care este învățătura clară a Scripturii.

Un candidat convertit

Acest lucru înseamnă că acel om întâi de toate a înțeles Evanghelia, a fost cercetat de Duhul Sfânt, s-a întors la Dumnezeu prin pocăință și credință. Să fie foarte clar – cine nu a înțeles Evanghelia și nu știe exact calea mântuirii, nu ar trebui încă botezat. De asemenea, cine nu arată semne clare că a fost cercetat de Duhul Sfânt și s-a întors la Dumnezeu, nu poate fi botezat.

Un botezător autorizat

Eu sunt convins că orice frate poate boteza dacă este delegat și autorizat de către adunare să facă lucrul acesta. De asemenea, sunt convins că nici un creștin nu-și poate asuma actul botezului în mod individual, separat de adunare.

Domnul Isus a dat porunca Marii Trimiteri ucenicilor Săi pe care El i-a ales, i-a pregătit, i-a trimis și ea însărcinat cu porunci precise. Nimeni altcineva nu se putea duce să boteze.

Ulterior, vedem în cartea Faptelor Apostolilor că toți cei care au botezat pe alții (Filip, Pavel, Petru etc), a fost însărcinat de către biserică. Excepțiile care nu precizează acest lucru nu înseamnă că sunt cu abatere de la regulă.

De asemenea, insistența unora de a fi botezați de către anumiți oameni, poate slujitori renumiți, care nu fac parte din adunare locală, mi se pare că trădează o legătură nesănătoasă cu oameni, în timp ce botezul trebuie să arate identificarea noastră doar cu Domnul Isus Cristos.

Un angajat al unei organizații creștine para-bisericești sau un slujitor ordinat de o denominație sau asociație religioasă nu are nici o autoritate biblică de a boteza. El trebuie autorizat de o adunare locală a Domnului Isus. Este singura autorizare necesară pentru a boteza.

Un cadru eclesial sau misional

În secolul întâi avem de-a face cu o situație specială, care se poate regăsi și astăzi, aceea de trimitere în misiune. În cazul acesta nu există adunări locale și de aceea botezul este administrat de către cei care fac misiune, predică evanghelia cu scopul de a planta o adunare locală în locul acela. Este evident că în cazul acesta nu este necesară o adunare, deodată ce eu nu există, ci este în viziunea plantatorului.

Norma în celelalte cazuri este ca cei care se botează să fie botezați de către slujitorii unei adunări și primiți imediat în acea adunare. Este o anomalie ca cineva să se boteze într-o biserică, dintr-o localitate, din care nu va putea face parte ulterior.

Un scop corect

Scopul botezului nu trebuie să fie căsătoria, mântuirea, acceptarea în comunitate, tradiția etc. Scopul botezului trebuie să fie intrarea în adunare locală, mărturisirea publică și vizibilă a Domnului Isus și identificarea cu Domnul. Aplicarea unui botez în absența unei înțelegeri corecte poate invalida un botez.

O modalitate corectă

Botezul se face prin scufundare, nu prin stropire. Dacă cineva vrea să facă botezul prin stropire va trebui să stropească atât de mult încât cel care este botezat să fie scufundat în întregime. Există diverse încercări de a demonstra că botezul poate fi făcut și altfel decât prin scufundare dar eu încă n-am citit nici un argument convingător în această privință.

O învățătură corectă

Botezul este începutul uceniciei și de aceea cel care este botezat trebuie să accepte învățătura care îi va fi predată în acest proces de ucenicie. Întâi de toate un candidat la botez trebuie să fie convins de Evanghelia corectă și biblică. Credința într-o Evanghelie distorsionată face botezul invalid. Acesta este motivul pentru care nu acceptăm un botez aplicat în bisericile tradiționale chiar dacă este făcut unor adulți.

Un moment potrivit

Un copil nu poate fi botezat chiar dacă este născut din nou pentru că mărturisirea lui deși poate fi corectă, nu este credibilă. Un copil poate face afirmații mari fără să fi înțeles și experimentat realitatea din spatele lor.

De asemenea noi nu credem în botezul copiilor, pe baza mărturiei părinților lor. Nu credem că botezul aduce vreun copil în legământ pentru simplu fapt că nu credem că cineva poate fi în legământ fără să fie regenerat. Chiar dacă toți copiii ar fi regenerați, totuși noi nu-i putem boteza pentru că ei nu pot face o mărturisire corectă și credibilă despre Domnul Isus.

O atmosferă echilibrată

Botezul nu trebuie făcut într-o atmosferă de ușurătate și distracție. Fastul, îmbrăcăminte specială, cenaclul religios prezent la unele botezuri este contrar rânduielii biblice și simplității închinării din Noul Testament. Nimic din adunare trebuie făcut în acest fel.

De asemenea, nici o rânduială biblică nu trebuie făcută cu detașare, indiferență sau automatism. Deși botezul arată moartea și înmormântarea noastră cu Hristos, totuși noi ne bucurăm de ceea ce Domnul Isus a făcut în locul nostru și pentru noi. Așadar, trebuie să celebrăm bucurie dar și cu seriozitate sfântă.

Un Nume dezvăluit

Un Mântuitor mărturisit

O cale nouă asumată

Acest articol a fost publicat în botez, eclesiale, Fără categorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s