Botezul ca identificare publică

Botezul este o identificare cu Numele lui Dumnezeu așa cum este descoperit în Noul Testament prin „Tatăl, Fiul și Duhul Sfânt”. Domnul Isus a cerut să ne identificăm cu acest Nume în botez, când suntem botezați în acest Nume. Evreii nu L-au cunoscut pe Dumnezeu sub acest Nume, ci El a fost revelat odată cu venirea Domnului Isus iar acest lucru arată o diferență majoră între botezul lui Ioan și cel poruncit apostolilor. Nici un botez nu poate fi valid dacă nu este afirmat Numele Dumnezeului adevărat manifestat în Sfânta Treime.

Botezul este o identificare publică cu Hristos Domnul. Toate aparițiile din Faptele Apostolilor arată că botezul s-a făcut „în Numele Domnhului Isus”. Acest lucru nu contrazice porunca Domnului Isus e a boteza „în Numele Tatălui, Fiului și Duhului Sfânt”. A boteza în Numele Domnului Isus este același lucru cu a boteza „în Numele Tatălui, Fiului și Duhului Sfânt” pentru că Domnul Isus este trimisul Sfintei Treimi pentru a săvârși la cruce lucrarea mântuirii. Astfel, identificarea publică față de Hristosul respins de evrei și romani, se făcea prin botez în Numele Lui.

Botezul este o identificare cu lucrarea Domnului Isus. Cea mai frecventă semnificație a botezului este moartea și învierea lui Hristos. Astfel în botez noi vestim public, dar vizibil, nu verbal, moartea și învierea Lui – esența lucrării Sale pământești prin care El a cumpărat mântuirea noastră veșnică. Domnul Isus a fost lepădat și răstignit iar identificarea cu această lucrare pentru ei era o nebunie și o pricină de poticnire dar un credincios trebuie să facă acest lucru pentru că aceasta este esența Evangheliei.

Botezul este o identificare cu adunarea Domnului Isus. Botezul te afiliază și asociază public cu adunarea mărturisitoare a Domnului Isus. Prin botez ne separăm public de orice alt sistem religios, declarăm despre ele că sunt greșite, păcătoase, invalide și astfel afirmăm public legitimitatea adunării lui Hristos ca trimisă, împuternicită, însărcinată și autorizată de Hristos ca singură reprezentantă a lui Hristos pe pământ, în Numele lui Dumnezeu.

Botezul este o identificare cu învățătura Domnului Isus. Orice om botezat se așează sub autoritatea învățăturii lui Hristos și a apostolilor. Domnul a poruncit ca după botez toți credincioșii să fie învățați „să păzească tot ce v-am poruncit”. Astfel, dacă cineva respinge învățăturile de bază ale credinței creștine și se opune lor nu poate fi botezat iar dacă a fost botezat, botezul lui nu este un botez adevărat fiindcă nu a avut la bază învățătura curată a Sfintelor Scripturi.

Botezul este o identificare cu trimișii Domnului Isus. Cei care botează sunt autorizați de Hristos să aplice acest semn tuturor celor ce cred. Ei poartă interesele adunării, mesajul Evangheliei și slujesc în Numele Lui. Botezul este o așezare sub autoritatea acestor oameni, conferită de Duhul Sfânt și confirmată de adunarea locală, pentru a accepta învățătura scripturală predicată de aceștia. Domnul poruncește apostolilor: „faceți ucenici botezându-i și învățându-i”. Așadar, de ce s-ar lăsa cineva botezat de un om a cărui învățătură nu o împărtășește, a cărui autoritate nu o recunoaște și sub a cărui ucenicizare nu vrea să se așeze? Este absurd.

Acest articol a fost publicat în botez, eclesiale. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s