Foloasele botezului

Botezul ne arată că Persoana Domnului Isus trebuie să fie în centru. Multe dintre slujbele, cântările, predicile și întâlnirile noastre arată foarte clar că am pierdut focalizarea – care este Domnul Isus Răscumpărătorul. Botezul, ca și Cina Domnului, ne reamintește că totul este despre El, Persoana Lui, voia Lui, lucrarea Lui, viziunea Lui, planul Lui etc. Botezul nu este despre mine sau despre noi, ci întâi de toate despre El.

Botezul păstrează în atenția noastră esența Evangheliei. Botezul nu doar Îl ține pe Hristos înaintea noastră, ci și proclamă lucrarea Sa răscumpărătoare. Dumnezeu a știut decăderea gravă a creștismului, toate loviturile din interior și exterior care sunt intenționate să submineze, să denatureze și să acopere jertfa Domnului Isus și de aceea a păstrat o rânduială ca o garanție a predicării Fiului Său și a lucrării Sale desăvârșite în moartea și învierea Sa.

Botezul ne arată că viața creștină trebuie trăită public. În condiții normal botezul este un act public care poate fi un moment evanghelistic excelent. Lucrurile ar trebui făcute în simplitate pentru a nu fura ochii oamenilor de la lucrarea Domnului Isus spre tot felul de ceremonii pompoase care izbesc ochii dar care sunt goale și fură atenția spre lucruri neduhonicești. În botez arătăm că începe viața și calea creștină public și trebuie să o trăim public. Dumnezeu n-are nevoie de mărturia noastră pentru că El știe mai bine decât noi ce este în inimile noastre. Botezul este poruncit pentru ca să arătăm public începutul vieții noastre creștine.

Botezul provoacă biserica să ia în serios Marea Trimitere. O biserică care nu botează este probabil o biserică care nu evanghelizează și care nu ascultă de porunca lui Hristos de a face ucenici din toate neamurile. Dacă porunca ar fi aparținut doar apostolilor atunci ea nu putea fi însoțită de promisiunea prezenței lui Hristos până la sfârșitul veacurilor pentru că este evident că apostolii nu urmau să trăiască câteva mii de ani. La fiecare act de botez biserica își amintește de datoria ei de a evangheliza, de a chema oamenii la Hristos și de a confirma că ei au murit și înviat împreună cu Mântuitorul în care au crezut.

Botezul ajută credinciosul să vadă vizibil propria Sa mântuire. Mântuirea, atât îndreptățirea pozițională cât și înnoirea lăuntrică, este un act invizibil, lăuntric care nu poate fi perceput direct din exterior. Datorită slăbiciunii noastre Domnul Isus a rânduit ca fiecare dintre noi să-și vizualizeze propria mântuire, unirea cu Hristos Mântuitorul în moartea și învierea Sa, spălarea de păcate, în apa botezului. Această imagine trebuie să ne stimuleze duhul și să ne umple de mulțumire și bucurie. Noi trebuie să privim botezul ca act fizic prin ochii credinței și să vedem lucrarea Sa răscumpărătoare.

Botezul este prima mărturisire oficială și publică a Domnului. În inima oricărui creștin născut din nou trebuie să ardă dorința de a-L face cunoscut pe Mântuitorul și lucrarea Sa de mântuire celorlalți oameni. Primul moment în care facem aceasta public și oficial, la porunca Domnului Isus, este când declarăm prin botez că îi aparținem Lui fiindcă El ne-a răscumpărat, ne-a îndreptățit, ne-a înnoit și ne-a împăcat cu Tatăl. Facem acest lucru arătând moartea și învierea Sa prin care am primit toate aceste beneficii. Iată ce privilegiu extraordinar ni se dă!

Acest articol a fost publicat în Fără categorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s